Antarktika
Jõulud Antarktikas ja aastavahetus Buenos Aireses


17. detsember – 3. jaanuar 2024

Individuaalreis

Antarktika

17. dets – 3. jaan 2024  / Hinnainfo


14395 USD (2-ne Classic suite kajut, 21m2)

Ekspeditsiooni hind on US dollarites, konventeerime selle eurodeks arve esitamise kuupäeva seisuga.

Üksikud reisijad saavad broneerida ühe koha kaheses kajutis (jagades kajutit samast soost kaasreisiaga) sellistes kajutitüüpides: Classic, Main Dec Classic, Superior.
Kui soovid olla kajutis üksi, siis on reisi hind 1,7 korda kallim kajutites Classic, Main Dec Classic, Superior ja 2 korda kallim kajutites Premium, Deluxe, Owners Suite.

Tasumise tähtajad:
Reisi broneerimisel tuleb tasuda ettemaks 2600€
Lõppsumma tasumise tähtaeg on 25.08.2023

Maailma kuuest mandrist on Antarktis jäänud tänaseni kõige salapärasemaks ja kättesaamatumaks. Antarktikas pole linnu ja külasid, inimasustus puudub, kui välja arvata ca 40 aastaringset ja teist samapalju suvist polaarjaama. Loodus on siin võimas, mastaapne, jäine, karm, ettearvamatu ja metsik. Meie 11-päevane merereis toimub kõigi mugavustega luksuslikul ekspeditsioonilaeval Sea Spirit, mille koosseisu kuuluvad suurte isiklike Antarktika kogemustega ja tippteadmistega spetsialistid. Laeval on täisvarustus, et korraldada turvalisi retki saartele ja Antarktise mandrile. Kõigil meresõidu päevadel saab jälgida videosid ja esitlusi Antarktikast, vaadelda laeva ümbruses liikuvaid delfiine, hülgeid, pingviine, vaalu ja merelinde.  

Melchior'i saarestiku kaunis jäine maastik ning suured pingviinide ja hüljeste kolooniad. Hülgeid on Antarktikas 6 liiki, nende seas suurim maismaal nähtav lihasööja – elevandi raskune lonthüljes. Reisi kõrghetkeks võiks pidada imelise Lemaire'i kanali läbimist. 

Meie ekspeditsioon toimub laeval M/V Sea Spirit, mille kohta saab rohkem infot lugeda siit: https://poseidonexpeditions.com/ships/sea-spirit/

M/V Sea Spirit on justkui rändlind, kes järgib päikese liikumist. Suvel seilab põhja poole ning talvel kaugele lõunasse. Laev on alati valmis uuteks spontaanseteks avastusteks ning suudab kiiresti manööverdada kitsastes fjordides ning lahesoppides. Pardal luuakse alati sõbralik atmosfäär kõikide külaliste jaoks. Meil kõigil on ühine eesmärk - kogeda unustamatuid hetki metsiku polaarloodusega kohtudes. Usume, et sellisete unustamatute paikade külastajatest saavad saadikud, kes seisavad polaaralade kaitsmise eest ning selle eest, et Antarktika säiliks ka tulevaste põlvede jaoks.

Riiki sisenemise tingimused (seisuga 25.04.2023):

  • Eesti kodanikud võivad viibida Argentinas viisavabalt kuni 90 päeva 180 päeva jooksul.
  • Argentiinasse ega Antarktika ekspeditsioonilaevale sisenemisel ei kehti enam reisipiirangud ning ei nõuta EL COVID digitõendi (vaktsineerimis-, läbipõdemis- või testimistõendi) olemasolu.  

1. päev

Tallinn - Frankfurt - Buenos Aires 

Kogunemine Tallinna lennujaamas kell 16.00

Lend LH883 Tallinn-Frankfurt 17.55-19.25 (Lufthansa)
Lend LH510 Frankfurt-Buenos Aires (Lufthansa) 22.15-08.00+1

2. päev

Buenos Aires

Jõuame hommikul kell 8.00 Buenos Airesesse (EZE lennujaama). Teeme esmatutvust Argentiina pealinnaga ja sööme suurepärase lõunasöögi.

Pärastlõuna puhkuseks.

Toidukorrad: lõunasöök
Majutus: Buenos Aires Intersur Recoleta hotell 4*

3. päev

Buenos Aires – maailma lõpp Ushuaia 

Hommikul sõidame lenuujaama.

Lend AR1890 Buenos Aires (AEP)-Ushuaia 

Ushuaiast lõunasse jäävad sügavsinise veega lahesopid, mille taga on vaid väheasustatud saared Tšiili sõjaväebaasidega, seejärel aga hiiglaslik tormine ookean. Kuni kahe merepäeva kaugusel üle Drake'i väina on juba Antarktika. Pole ime, et seda paika tuntakse maailmalõpuna - Fin del Mundo. Ushuaiast enam eriti kaugemale minna ei saa. 

Ushuaiat peetakse maailma kõige lõunapoolsemaks linnaks, mis paikneb Beagle'i kanali kallastel. Linna elanikkond elatab end peamiselt kalapüügist, rasketööstusest ja turismindusest. Linn, mis asutati 19. sajandi lõpus, on lageda, hõredalt asustatud, mägise ja tuulise Magalhãesi väinast lõunas asuva Tulemaa (Tierra del Fuego) pealinn. Ushuaia oli üks viimaseid piirkondi, mis immigrantide poolt asustati. Algselt oli see koduks ona ja patagoni indiaanlastele, kes küttisid hülgeid, püüdsid kala ning kaitseks miinuskraadide eest määrisid end hülgerasvaga. Esimesed sisserändajad olid misjonärid, kes ehitasid oma peredele puust elumajad, mis ei erinenud oluliselt skandinaavia-tüüpi majadest, mis ääristavad Ushuaia peatänavat tänaselgi päeval.

Toidukorrad: hommikusöök
Majutus: Ushuaia Arakur hotell 4*

4. päev

Ushuaia / asume teele 

Vaba hommik Ushuaias. 

Pärastlõunal läheme sadamasillale ning asume luksuslikule ekspeditsioonilaevale. Kohtume meeskonnaga ja kaasreisijatega laiast maailmast. Alustame seiklust puutumatus metsikus looduses. Seilame läbi kauni Beagle'i kanali, mille võlu aitab unustada tsivilisatsiooni ja stressi. Meie laevale järgnevad mitut liiki albatrossid (sh üks maailma suurimaid linde - rändalbatross), kapituvid (kirju-tormilinnud), hõbe-tormilinnud, lõuna-tormipääsud ja torminiglased.

Õhtul on kõik oodatud Kapteni õhtusöögile.

NB! Kõikidel ekspeditsioonipäevadel on hommiku-, lõuna- ja õhtusöök hinna sees. 

5.-6. päev

Drake’i väin / Antarktiline konvergents 

Pärast Beagle'i kanali läbimist ja möödumist Tierra del Fuego saartest, võtab laev suuna lõunasse Drake’i väina suunas. Seilame läbi kurikuulsa Drake’i väina. Drake Passage'i läbimine on sama tähtis Antarktika kogemus kui pingviinide või jäämägede nägemine. Soodsates ilmastikutingimustes on läbiminek suhteliselt kerge ning ka laev on varustatud spetsiaalsete stabiliseerivate seadmetega. Igaks juhuks hoiame siiski merehaiguse vastased rohud käepärast, juhul kui läbipääs oma kurja kuulsust soovib kinnitada. 

Ületame antarktilise konvergentsi joone (Antarktika piiriks loetakse sooja ja külma vee kokkupuuteala - nn antarktilist konvergentsi - ca 30-50 kilomeetri laiust ala, mis asub 48° ja 62° ll-e vahel). Antarktilistesse vetesse jõudes temperatuurid langevad järsult vaid paari tunni jooksul. Oleme ületanud bioloogilise piiri, mis eraldab Antarktikat ülejäänud maakerast. Mõnikord märgitakse seda piirkonda udude vööna, kus troopikast tulnud hoovused kohtavad külmi hoovuseid Antarktikast. Konvergentsi juures silmame laeva juures mitmeid lõunapoolkera linde, sh erinevaid albatrosside liike, tormilinde, torminiglaseid, tiire ja antarktika änne. Lõuna Shetlandi saarte juures silmame esimesi jäämägesid. 

Terve reisi vältel toimuvad laeva infotunnid ja loengud aitavad avada Antarktika eri tahke ning häälestuda kohtumiseks selle suursuguse kontinendiga.

7.-10. päev

Antarktika. Melchiori saarestik / Cuverville'i saar / Lemaire'i kanal 

Antarktikale lähenedes oleme üha enam ilma- ja jääolude meelevallas. Meie teekond Antarktika poolsaare ümbruses sõltub just ilmastikutingimustest. Antarktika poolsaarele liginedes avanevad unustamatud vaated. Saame nautida hardaid hetki lõputu tühjuse, vaikuse ning võrratu elusloodusega kohtudes. Kui ilmaolud lubavad, jääme erinevatesse paikadesse pikemaks ning teeme Zodiaci retki - imetlemaks siinset harukordset loodust. Igilumega kaetud mäetippude vahele on saledad väinad uuristanud endale läbipääsu varjatud lahesoppidesse. Meid ümbritsevad imelised jäämäed - igaüks erinev oma koobaste, pragude ja tippudega. Kogukaimad jäämäed võivad olla vee kohal paarsada meetrit pikad ja mõnikümmend meetrit laiad. Ent suurem osa, ligi neli viiendikku neist kolossidest, asub siiski allpool merepinda. Kõige uhkemad jäämäed on need, mis on kandilised ja pealt laudtasased. Need on pragunenud kusagilt šelfiliustiku servast ja hoovuste mõjul eemale triivinud. Mõni selline irdunud osa võib olla suurem kui mõni Eesti saar, ent suurim kunagi nähtud jäämägi oli veerandi Eesti suurune.

Lõuna-Shetlandi saared on Antarktika põhjapoolsemad saared ja saavad ilmselt olema meie esimesed maalemineku saared. See põnev saarestik pakub mitmeid peatuspaiku. Üks omanäolisemaid nendest on Deceptioni (Pettuse) saar, kus aktiivse vulkaani laava on püüdnud oma haardesse mahajäetud vaalapüügijaama.

Edasi liigume Antarktika poolsaarel lõuna poole. Seilame Antarktika “kõrguste” suunas läbi Melchiori saarestiku, Schollaert’i kanali, mis jääb Brabant’i ja Anvers’i saarte vahele. Melchiori saarestiku ümbruses on võimsad jäämäed. Melchiori saarestiku 16 saart nägi esmalt aastatel 1873-1874 Saksa ekspeditsioon Eduard Dallmanni juhatusel. Lambda saarele rajas Argentiina 1942. aastal Antarktika esimese majaka. Antarktika poolsaare ja Ronge saare vaheliste mägede vahele on ennast peitnud väike järskude kallastega Cuverville'i saar. Saarel elab suur eeselpingviinide koloonia ning pesitsevad lõunaännid. Orne saarel elutsevad valjaspingviinid ja weddelli- ning krabihüljesed. Neko sadam on nimetatud siinkandis tegutsenud Norra vaalapüügilaeva järgi. Antarktist silmas esimesena Saaremaal sündinud Bellingshausen 28. jaanuaril 1820. aastal ning seda päeva on paljud hakanud pidama Antarktise avastamise päevaks.  

Gerlachi väin ja Paradiisi laht on üks maalilisemaid paiku läänepoolses Antarktikas. Kui ilmaolud lubavad, teeme siin Zodiaci retki, imetlemaks unustamatuid liustikke ning jäämägesid. Gerlache’i väina piirkonnast ja Paradiisi lahest (mida on ka mainitud kui üht kõige kohasema nimega paika Maal) läbi seilates näeme keset võimsaid jäämägesid ja sügavaid fjorde erinevaid abajaid. Siinkandis liiguvad tihti ringi küürvaala-, kääbusvaala- ning heeringvaalaemad koos poegadega, jääpankadel lesivad hülged ning tatsavad ringi häälekad pingiviinide kolooniad. Goudier saarel Lockroy sadamas asub vana Briti teadusjaam aastast 1944, mis turismihooajal on avatud muuseumina ja postkontorina. Kõige lõunapoolsem Lemaire’i laht on tuntud ka kui Kodaki peatus, sest siit avanevaid vaateid on peetud eriti fotogeenilisteks. Seilame läbi Lemaire'i kanali  Pléneau ja Petermanni saare suunas. Siin pesitsevad eesel- ja adeeliapingviinid ning lõunakormoranid.

Põhja poole läbi Gerlache'i väina seilates jõuame Wilhelmina lahte (belglane de Gerlache nimetas selle Hollandi kuninganna auks), kus võime näha, kuidas küürvaalad pidusööki peavad. Vastavalt ilmaoludele sõidame Zodiaci retkele Guvernøren'i juurde. See on üks vana vaalapüügilaeva vrakk, mis põles 1915. aastal. Siin on meil võimalus kohtuda vaalade, merileopardide ning krabihüljestega.

11.-12. päev 

Päevad merel suunaga põhja poole / Drake'i väin

Suundume põhja poole läbi Drake’i väina. Võime veeta aega tekil suurte merelindude seltskonnas, kes meremehi juba Drake'i esimesest reisist alates läbi väina saadavad. Meie laevaga lendavad kaasa mitut liiki albatrossid, tormilinnud, tormipääsud ja torminiglased. Nüüdseks tunnete albatrossi ja tormilindu juba tiibade järgi. Alati on võimalus kogetut uuesti läbi elada, vahetades fotosid kaaslastega, kellest reisil sõbrad on saanud. Päev merel võib olla sama töine kui mõni teine kaldal. Ekspeditsioonimeeskonna liikmed jätkavad oma harivat programmi. Jätkuvad arutelud, et leida võimalusi, kuidas teie - nüüd uutmoodi mõtlevad Polaarsaadikud - saate Antarktika säilimisele kaasa aidata. Teeme kokkuvõtteid ning sööme koos lõpuõhtusöögi. 

13. päev  

Ushuaia - Buenos Aires

Saabume Ushuaia sadamasse. Hommikusöök laevas, hüvastijätt. Transfeer laevalt lennujaama.

Lend AR1879 Ushuaia-Buenos Aires 13.10-16.30

Saabume Buenos Airese lennujaama, transfeer hotelli.

Buenos Aires - laiutav metropol, mis särab Río de la Platalt peegelduvates päikesekiirtes, on koduks enam kui kolmandikule Argentiina elanikkonnast. Argentiina pealinnas elab ligi 3 miljonit inimest, ent koos ümbritseva metropoliitse piirkonnaga küündib number 13 miljonini. 1580. aastal rajatud Buenos Aires on tänaseks üks suurimaid linnu Lõuna-Ameerikas. See on linn, mis kunagi ei maga. Siinsed ööpäeva-ringsed vaatamisväärsused suudavad alati esmakülastajaid üllatada ja õhku ahmima panna ning siinsed naudingud meelitavad ikka ja üha uuesti linna naasma.

Linna nimi bueno (hea) ja aire (õhk) viitab heale kliimale. Linnaelanikud porteños (nii kutsuvad ennast kohalikud) segavad ilma suurema pingutuseta Lõuna-Ameerika värve, rütme ja vürtse euroopaliku elegantsi, stiili ja väljapeetuse ning Põhja-Ameerika majanduse ja kaubanduslike ambitsioonidega. Samas hoiavad porteños alles oma ehtsat Argentiina kultuuri, keelt, muusikat ja tantsu. Tango on siin kõikjal. Tango ei ela mitte üksnes tantsuetendustes nähtavate elukutseliste tantsijate keerukates liigutustes, või populaarsel San Telmo antiigiturul, vaid ka väga erinevatest eluvaldkondadest pärit paarikeste sensuaalsetes õõtsutustes linna paljudes milongades. Kõiki ühendab kirg muusika vastu.

Nädalavahetusel kajavad linna tänavatel erinevad meloodiad: San Telmo kuulsatel lettidel antiik ja pudi-padi, La Bocas ja Caminitos erksavärviliste seinte äärde kogunevad kunstnikud, Recoleta väljak täitub kästitöölettidest, Matadero turul esitavad kohalikud grupid oma kodukandi laule ja gauchod oma ratsutamisoskusi. Kunstisõprade jaoks on Buenos Aireses 57 muuseumi, kus on peidus nii mandri parimad erakogud kui ka kohalikku pärimust ja traditsioone kajastavad esemed - alates hõbenikerdistega mate pottidest kuni 19. sajandi moeröögatusteni. Suursugust Colóni teatrit hinnatakse üle kogu maailma üheks tasakaalustatuima akustikaga ooperimajaks, mis on just eriti oluline klassikalise muusika mängimiseks. Siinsetes teatrites, kirikutes ja kontserdisaalides on väga lai valik erinevaid koori-, orkestri- ja kammermuusika kontserte.

Toidukorrad: hommikusöök
Majutus: Buenos Aires Intersur Recoleta hotell 4*

14. päev

Buenos Aires

Reipate jalutajate jaoks on Buenos Aires ideaalne paik. Ajaloolise Plaza de Mayo väljakul domineerib lõhekarva Casa Rosada valitsushoone, mille rõdult kõneles Eva Perón sütitavalt oma rahvale. Väljakul püüavad pilku veel Nación Bank, Katedraal ja ajalooline parlamendihoone. Avenida de Mayo'd mööda jalutades möödume juugendi stiilis Café Tortonist, kuhu siiani koguneb linna intellektuaalne eliit kohvi jooma. Üheksanda Juuli avenüüd mööda jõuame monumentaalse Kongressi paleeni. Santa Fe glamuurne ostlemistänav viib ajaloolise Recoleta kalmistu piirkonnani.

Toidukorrad: hommikusöök
Majutus: Buenos Aires Intersur Recoleta hotell 4

15. päev

Buenos Aires - AASTAVAHETUS

Vaba päev ja vana-aastaõhtu fantastilises Buenos Aireses.

Toidukorrad: hommikusöök
Majutus: Buenos Aires Intersur Recoleta hotell 4

16. päev

Buenos Aires 

Vaba päev fantastilises Buenos Aireses. Soovijatele päevane eksursioon (lisatasu eest) Uruguaisse Colonia linna.

Toidukorrad: hommikusöök
Majutus: Buenos Aires Intersur Recoleta hotell 4*

17. päev

Buenos Aires - Frankfurt

Vaba hommikupoolik. Päraslõunal sõidame lennujaama. 

Lend LH511 Buenos Aires-Frankfurt 18.05-11.20+1

18. päev

Frankfurt - Tallinn 

Lend LH882 Frankfurt-Tallinn 13.30-16.50



Reisi hind:


14395 USD (2-ne Classic suite kajut, 21m2)

Ekspeditsiooni hind on US dollarites, konventeerime selle eurodeks arve esitamise kuupäeva seisuga.

Üksikud reisijad saavad broneerida ühe koha kaheses kajutis (jagades kajutit samast soost kaasreisiaga) sellistes kajutitüüpides: Classic, Main Dec Classic, Superior.
Kui soovid olla kajutis üksi, siis on reisi hind 1,7 korda kallim kajutites Classic, Main Dec Classic, Superior ja 2 korda kallim kajutites Premium, Deluxe, Owners Suite.

Tasumise tähtajad:
Reisi broneerimisel tuleb tasuda ettemaks 2600€
Lõppsumma tasumise tähtaeg on 25.08.2023

Ekspeditsiooni hinna sees:

  • ekspeditsiooniporgamm Antarktikas: zodiaagisõidud, maabumised, loengud ja muud tegevused
  • majutus laeval teie poolt valitud kajutis
  • kummikud laeval (laevalt väljumiseks)
  • ekspeditsiooni parka (spetsiaalne talvejope), mis jääb pärast endale
  • toitlustus laevas - kolm söögikorda päevas, tee ja kohv 24h
  • ekspertide ja reisijuhi teenused laeval
  • digitaalne reisiblogi reisi lõpus
  • majutus Ushuaias enne ekspeditsiooni algust
  • Albion Reiside reisijuht alates Tallinnast

Maismaapaketi hinna sees:

  • lennupiletid Tallinn-Buenos Aires-Ushuaia-Buenos Aires-Tallinn
  • reisiprogramm vastavalt kirjeldusele
  • majutus Buenos Airese kesklinnas 4* hotellis
  • toitlustus vastavalt reisikirjeldusele
  • maismaapaketi ja lendude hinna suurusjärk on 3800 eurot

Lisatasu eest:

  • kohustuslik reisikindlustus - meditsiiniabi minimaalselt 150 000 eurot ja peab katma Antarktikast evakueerimise kulud
  • soovi korral majutus üheses hotellitoas 480 eurot

Reisiprogramm

Reisikorraldajana anname endast parima, et reis toimuks täpselt nii nagu lubatud. Samas jätame endale õiguse teha reisiprogrammis muudatusi ja muuta majutuskohti (kindlustades seejuures võimalikult ligilähedase või parema standardi). Teeme seda juhul, kui see on meist sõltumatutel põhjustel vajalik või vältimatu. Meie programmi läbiviimine sõltub tihti ka kohalikest oludest, nagu liiklusummikud, ootamatu ilmamuutus jne. Reisijuhil õigus teha programmis muudatusi, näiteks asendades ühe külastusobjekti teisega.

Reisikindlustus

Albion teeb koostööd Salvaga.

Covid-19 haigestumisega seotud tervisekindlustuse kaitse. Salva hüvitab COVID-19 (sh COVID-19 mutatsioonidest ja variatsioonidest lähtuva) haigestumise tõttu välismaal tekkinud ravikulud (kulud diagnostikale, ravimitele, haiglaravile) lepingus märgitud tervisekindlustuse kindlustussummani (maksimaalselt kuni 200 000 eurot). Samuti katab lisakulutused majutusele karantiini sattumise korral ning vajadusel uute tagasisõidupiletite maksumuse kuni 2000 eurot eeldusel, et kindlustatul on meditsiiniliselt kinnitatud COVID-19 haigestumine.

COVID-19 haigestumisega seotud reisitõrke kaitse. Salva hüvitab reisipaketi maksumuse juhul, kui kindlustatul diagnoositakse COVID-19 haigestumine pärast reisi ärajäämise kindlustuskaitse kehtivuse algust ning reisimine on seega vastunäidustatud. Kindlustatu peab COVID-19 haigestumise tõendama arstitõendiga, kiirtesti tulemust kindlustusandja tõendina ei aktsepteeri.

Palun tutvuge reisikindlustuse teabelehe ja kindlustustingimustega:
Reisikindlustustus teabedokument  (PDF)
Reisikindlustuse tingimused rkt-20 03 (PDF)

Broneeri reis