Antarktika
Tõeline suurreis: Falklandi saared / Lõuna-Georgia / Lõuna-Orkney / Lõuna-Shetland / Antarktika poolsaar


11. detsember – 7. jaanuar 2022
Grupis 10 reisijat
Reisijuht: Polaarteadlane Enn Kaup

Antarktika

11. dets – 7. jaan 2022  / Hinnainfo

13600 € koht neljases kajutis /Quadruple Porthole/ - kõik kohad broneeritud
16400 € kahene väikese aknaga kajut /twin porthole/ - saadavus 4 kajutit
17100 € kahene aknaga kajut /twin window/ - saadavus 2 kajutit
18250 € kahene aknaga deluxe kajut /twin deluxe/- saadavus 1 kajut
19650 € kahene superior kajut /twin superior/ - saadavus 1 kajut

Hinnad on ühe reisija kohta.

Tõeline suurreis, mis sisaldab justkui lausa kahte erinevat reisi - esiteks fantastiliste ja elurikaste antarktiliste saarestike ning teiseks jäise mandri külastamist. Reisi algul suundume ligi 2000 kilomeetrit ida poole, et käia ära ka Falklandi ja Lõuna-Georgia saarestikus - neid saarestikke peetakse “Antarktika Serengetiks”, olles kogu Antarktika maailmajao kõige taime- ja loomarikkamateks paikadeks. Reisi teises osas pöördume lõunasse ning avastame Antarktise mandrit. 

Maailma kuuest mandrist on Antarktis jäänud tänaseni kõige salapärasemaks ja kättesaamatumaks. Antarktikas pole linnu ja külasid, inimasustus puudub - kui välja arvata ca 40 aastaringset ja teist samapalju suvist polaarjaama. Loodus on siin võimas, mastaapne, jäine, karm, ettearvamatu ja metsik. Meie suurreisi omapära ja erilisus seisneb just nimelt selles, et haarab lisaks Antarktise mandrile ka fantastilisest elust kubisevaid saari mandri ümbruses.

Meie 22-päevane merereis toimub kõigi mugavustega ekspeditsioonilaeval, mille koosseisu kuuluvad suurte isiklike Antarktika kogemustega ja tippteadmistega spetsialistid. Laeval on täisvarustus, et korraldada turvalisi retki saartele ja Antarktise mandrile. Kõigil meresõidu päevadel saab jälgida videosid ja esitlusi Antarktikast, ning vaadelda laeva ümbruses liikuvaid delfiine, hülgeid, pingviine, vaalu ja merelinde. Pardal luuakse alati sõbralik atmosfäär kõikide külaliste jaoks. Meil kõigil on ühine eesmärk - kogeda unustamatuid hetki metsiku polaarloodusega kohtudes. Usume, et selliste unustamatute paikade külastajatest saavad saadikud, kes seisavad polaaralade kaitsmise eest ning selle eest, et Antarktika säiliks ka tulevaste põlvede jaoks.

Meie Antarktika avastusretke kõrghetkedeks saavad olema nii Falklandi saared oma omapärase elanikkonna ning suurte pingviinide ja hüljeste kolooniatega, kui ka Lõuna-Georgia saar, mis on tõeline looudslik paradiis. Nimelt valitseb Lõuna-Georgial tohutu suvise Antarktika merelindude ja -loomade rikkus - sealhugas tuhanded kuningpingviinide kolooniad ning ka maailma suurima tiibade siruulatusega (kuni 3.5 meetrit) rändalbatrossid.

Reisi jooksul võtame ette ka rohkesti lühikesi Antarktika poolsaare avastusretki mandrile, et tutvuda pingviinide, vulkaanide, hiiglaslike laudjäämägede ja jäise mandri uskumatute maastikega. 

Ekspeditsiooni eest vastutav korraldaja: Oceanwide Expedition B.V. Netherlands

oceanwide-expeditions.com/antarctica/cruises/otl24-21-

Fotod: Argo Schneider, 2009. ja 2018. aasta Antarktika ekspeditsioonilt.

1. päev

Tallinn - Frankfurt - Buenos Aires 

Kogunemine Tallinna lennujaamas kell 15.25

Lend LH883 Tallinn-Frankfurt 17.55-19.25 (Lufthansa)
Lend LH510 Frankfurt-Buenos Aires (Lufthansa) 22.15-08.00+1

2. päev

Buenos Aires

Jõuame hommikul kell 7.50 Buenos Airesesse (EZE lennujaama). Teeme esmatutvust Argentiina pealinnaga ja suurepärane lõunasöök.

Pärastlõuna puhkuseks.

Toidukorrad: lõunasöök
Majutus: Buenos Aires Intersur Recoleta hotell 4*

3. päev

Buenos Aires – maailma lõpp Ushuaia 

Hommikul sõidame lenuujaama.

Lend AR1890 Buenos Aires (AEP)-Ushuaia, lennuajad on täpsustamisel.

Ushuaiast lõunasse jäävad sügavsinise veega lahesopid, mille taga on vaid väheasustatud saared Tšiili sõjaväebaasidega, seejärel aga hiiglaslik tormine ookean. Kuni kahe merepäeva kaugusel üle Drake'i väina on juba Antarktika. Pole ime, et seda paika tuntakse maailmalõpuna - Fin del Mundo. Ushuaiast enam eriti kaugemale minna ei saa. 

Ushuaiat peetakse maailma kõige lõunapoolsemaks linnaks, mis paikneb Beagle'i kanali kallastel. Linna elanikkond elatab end peamiselt kalapüügist, rasketööstusest ja turismindusest. Linn, mis asutati 19. sajandi lõpus, on lageda, hõredalt asustatud, mägise ja tuulise Magalhãesi väinast lõunas asuva Tulemaa (Tierra del Fuego) pealinn. Ushuaia oli üks viimaseid piirkondi, mis immigrantide poolt asustati. Algselt oli see koduks ona ja patagoni indiaanlastele, kes küttisid hülgeid, püüdsid kala ning kaitseks miinuskraadide eest määrisid end hülgerasvaga. Esimesed sisserändajad olid misjonärid, kes ehitasid oma peredele puust elumajad, mis ei erinenud oluliselt skandinaavia-tüüpi majadest, mis ääristavad Ushuaia peatänavat tänaselgi päeval.

Toidukorrad: hommikusöök
Majutus: Ushuaiad hotellis 4*

4. päev

Ushuaia / asume teele

Vaba hommik Ushuaias. Argentiina Tulemaal asuv Ushuaia on maailma kõige lõunapoolsem linn. Pärastlõunal viib buss meid sadamasillani ning seejärel asume laevale. Kohtume meeskonnaga ja kaasreisijatega laiast maailmast. Alustame seiklust puutumatus metsikus looduses ning seilame läbi kauni Beagle'i kanali, mille võlu aitab unustada tsivilisatsiooni ja stressi. Meie laevale järgnevad mitut liiki albatrossid, tormilinnud, tormipääsud ja torminiglased. 

NB! Kõikidel ekspeditsioonipäevadel on hommiku-, lõuna- ja õhtusöök hinna sees.

Majutus eskpeditsioonilaevas.

5. päev 

Päev merel seilates

Tänane päev algab ülelaevalise äratusega. Saame teada laeva asukoha, ilmateate ja tingimused merel. Pärast hommikusööki saab alguse kogu reisi vältel kestev Antarktikat tutvustav programm - kuulame loenguid Lõunaookeani avastamisajaloost, metsiku looduse ja loomade elutsüklist, ning viime end kurssi Antarktika looduskaitse juhtnööridega (Antartic Conservation Guidelines). Meie ekspeditsiooni eest vastutav korraldaja Oceanwide Expeditions on Rahvusvahelise Antarktika Reiside Operaatorite Assotsiatsiooni (International Association of Antarctica Tour Operators - IAATO) liige, kes toetab organisatsiooni püüet hoida turismi kahjustused Antarktikale nii väikesed kui võimalik ja peame kinni assotsiatsiooni ettekirjutustest. IAATO määrused hõlmavad kõike, k.a. saabaste pesu enne ja pärast maabumist, maabumiste arvu ja inimeste käitumist metsikus looduses. Kuigi üritused pardal on üldjuhul etteplaneeritud, on iga Antarktika tutvustusprogramm siiski omanäoline. Kui ilm lubab, võime veeta ka kogu päeva tekil, jälgides tormilinde ja albatrosse, kes saadavad laeva pikki miile. 

Õhtused tegevused laevas varieeruvad. Baarileti taga saame tutvuda kaasränduritega, kes on saabunud kogu maailmast. Saalis näidatakse filmiprogramme ning ekspeditsiooni meeskond korraldab tutvustavaid üritusi. Laeval on ka oma raamatukogu, kust saab laenutada huvipakkuvaid kirjateoseid.

6.-7. päev 

Falklandi saared 

Ekspeditsiooni kestel saame uurida Falklandi saari, Lõuna-Georgiat ja Antarktika poolsaart nii pardalt kui ka kaldalt. Ükski Antarktika ekspeditsioon ei sarnane teisega - saabumisvõimalused ja käigud loodusesse sõltuvad ilmastikust, jääoludest ja puutumatu looduse elutsüklitest. Meie kava sisaldab ettemääratud tegevusi nagu maabumised, loodusvaatlused, uurimisjaamade külastamine ja ümbrusega tutvumine.

Tänasteks võimalikeks maabumispaikadeks on Carcassi ning Saundersi saared. Need saared on koduks viiele pingviiniliigile: kuning-, tutt-, kalju-, eesel- ja magalhaesi pingviinile. Saarte ainuomasteks liikideks on Falklandi rästas ja puhmikrohu õõtssaba (Tussac Bird). Carcassi ning Saundersi ümbruses leidub kolme liiki hülgeid ning tihti kohtab ka vaalu ja delfiine.

Veedame päeva Falklandi saarte (Malvinas) läänepoolset osa uurides. Prioni saare rannikul matkates on meil võimalus näha magalhaesi pingviine ja eeselpingviine või kohtuda ööhaigrute, partlaste ja värvulistega. Saundersi saarel saame jälgida erinevate pingviiniliikide, mustkulm albatrosside ja lõunakormoranide tegemisi.  

8. päev

Stanley / Falklandi saared 

Falklandi saartega tutvumise tipphetkedeks on kindlasti soe vastuvõtt kohalike elanike poolt ja kohtumine saarestiku erakordselt mitmepalgelise loodusega. 

Inimesed Falklandi saartel on väga külalislahked. Falklandi pealinnas - Port Stanley's - elab praegu umbes 2100 inimest. Külastame Stanley'd - saarestiku ainsat linna ja valitsuse residentsi. Kogeme Falklandi kultuuri, mis on omapärane segu Lõuna-Ameerikast ja viktoriaanlikust veetlusest. Stanley ümbruses on mitmeid karilesõitnud sajandivanuseid  purjekaid. Saame omal käel ringi vaadata kohalikus kirikus või muuseumis. Soovitame kindlasti ka kohalikku pubisse sisse astuda.

9.-10. päev 

Päevad merel / teekond Lõuna-Georgiale

Teel Lõuna-Georgiale ületame antarktilise konvergentsi joone (Antarktika piiriks loetakse sooja ja külma vee kokkupuuteala - nn antarktiline konvergents, mis kulgeb 48° ja 62° ll-e vahel). Antarktilistesse vetesse jõudes temperatuurid langevad järsult vaid paari tunni jooksul. Konvergentsi juures silmame laeva juures mitmeid lõunapolaarala linde, sh erinevaid albatrosside liike, tormilinde, torminiglaseid, tiire ja antarktika änne.  

11.-15. päev 

Lõuna-Georgia  

Seitsmenda päeva pärastlõunal maabume Lõuna-Georgial. Lõuna-Georgia on umbkaudu 160 kilomeetrit pikk ja 32 kilomeetrit lai saar, mida on võrreldud Alpide tükikesega, mis on pillatud keset ookeani. See on üsna tabav võrdlus, kui arvestada, et saar moodustab Scotia aheliku tipu - ahelik ise on 4350 kilomeetrit pikk ja ühendab Antarktika poolsaare mäeahelikke Andide järsult itta silmuskleva veealuse jätkega. Lõuna-Sandwichi ja Lõuna-Orkney saarestikud on sama aheliku teised veepealsed tipud. 

Lõuna-Georgia asub polaarfrondist 300 kilomeetrit lõunas, kus Weddelli ja Rossi mere hoovused kohtuvad ja koos keereldes toitainerikast „leent“ valmistavad. See meelitab kohale hulgaliselt pingviine, albatrosse, merikarusid, hülgeid ja vaalu. Lõuna-Georgia on koduks ka paljudele lendavatele lindudele. Suurimaid neist, rändalbatrosse, on pidevas sigimisseltsingus 4300 paari. Bay of Isles'i lahes asuva albatrosside saare linde ei tohi inimesed häirida. Lõuna-Georgial pesitseb ka teisi albatrosse, sealhulgas mustkulm-albatross, tuhkalbatross ja hallpea-albatross. Ei puudu ka tormilinnud, ännid, tiirud, kormoranid, koldnokk-piilpardid ja koldnokk-soopardid. Lõuna-Georgias pesitseb ka ligi pool miljonit kuningpingviinide paari.

Kui laev seisab ja tuled on maha võetud, võime märgata tuhandeid Antarktika vaalalinde laeva ümber. Lõuna-Georgia randades redutades ootavad need linnud pilkast pimedust, et siseneda oma pesadesse rohupuhmaste vahel, kaitsmaks end ännide ja tormilindude kallaletungi eest. Saart asustavad tuttpingviinid on oma inglisekeelse nimetuse - macaroni - saanud Londoni moenarride järgi, kes võtsid eeskuju Itaaliast. Nimele kohaselt on pingviinid must-valge sulestikuga, oranžide jalgade ja nokaga, ning kannavad peas eredaid tumekollaseid või oranže suletutte.

Lõuna-Georgia lumistel nõlvadel ja kivistel randadel võime hea õnne korral kohata ka Weddelli hülgeid. Larsen Harbour on kõige põhjapoolsem paik, kus need hülged lõunapoolkera kevade alguses poegivad. 

Siin on võimalus külastada Elsehuli lahte, mille rannas on merikarude pesitsemisala täis vilgast tegutsemist. „Elsehuliks“ hakkasid paika kutsuma ilmselt 1905.-1912. aastatel siin töötanud Norra hülge- ja vaalakütid.   Edasi seame kursi Right Whale'i lahe, Salisbury tasandiku, Godthul’i lahe, St. Andrews’i lahe, Gold Harbouri, Cooper’i lahe ja Drygalski fjordi poole. Fjord on u-kujuline org, mis on sisse lõigatud liustikuga ja täidetud mereveega. Saare fjord on saanud oma nime Saksa süvamere Gaussi ekspeditsiooniteadlase Erich von Drygalski järgi. Näeme 180-200 miljoni aasta vanuseid kaljusid ning meile avanevad suursugused vaated  ümbritsevale loodusele, mis on koduks lonthüljestele, merikarudele, kuning- ja tuttpingviinidele. 

Meie reisi üks kõrghetki on Prioni saare külastus, kus saame olla tunnistajaks hiiglasliku rändalbatrossi pesapunumise ponnistustele. Fortuna lahel proovime astuda Briti maadeavastaja Ernest Shackletoni jälgedes ja matkata üle Stromnessi lahe. Siin ja Grytvikenis näeme mahajäetud vaalapüüdjate küla, kus nüüd hulguvad tänavatel ja majades ringi kuningpingviinid. Grytvikenis asub vaalapüügi ajaloo muuseum. 1904. aastal alustas Grytvikenis tööd esimene Lõuna-Georgia vaalatööstus. Kaheksa aastat hiljem oli saarel juba seitse tööstust, andes põhjust nimetada paika lõunapoolkera vaalapealinnaks. Saart seob Antarktika uurimisega pikk ajalugu - Ernest Shackleton ja tema kaaslased ületasid Fortuna liustiku teel Stromnessi vaalapüügijaama pärast nende kangelaslikku jalgsiretke Lõuna-Georgias 1915. aastal. See rännak üle liustiku ja seniuurimata mägede aitas päästa Endurance'i meeskonna, kes randus Elephanti saarel, 800 kilomeetrit eemal. Shackleton suri oma viimasel Antarktika ekspeditsioonil Lõuna-Georgiat külastades ning on maetud Grytviken'i kirikuaeda 1922. aastal. Nordenskjöldi liustik on oma nime saanud Otto Nordenskjöldi järgi, kes oli Rootsi Antarktika ekspeditsiooni juht. 

Salisbury tasandikul, St. Andrews lahes ning Gold Harbour’is asuvad Lõuna-Georgia kolm suurimat kuningpingviinide kolooniat ning siin paiknevad ka maailma suurimad lonthüljeste paljunemispaigad. Ainult kord aastas, just meie reisi ajal, on paljunemistsükli kõrgaeg. Jälgime suursuguseid nelja-tonniseid isasloomi, kes hoolega valvavad kümnete ja kümnete poegivate emaste üle, aega-ajalt omavahel võideldes territooriumi ja emaste pärast. Rannad on täis tuhandeid lonthülgeid.

Lõuna-Georgia jätame selja taha reisi kümnenda päeva pärastlõunal.  

16. päev 

Päev merel

Meie laeva järel reisivad mitmed merelinnud. Vahel kohtume ka merejääga. Jäätumise piiril on võimalus silmata huvitavaid Antarktika merelinde - näiteks antarktika änne ja lumi-tormilinde.  

17. päev  

Lõuna Orkney saared 

Täna on meil plaanis külastada Orcadase polaarjaama Lõuna Orkney saartel Laurie saarel. Argentiinale kuuluv polaarjaam Orcadas on vanim 1904. aastast siiani tegutsevatest polaarjaamadest Antarktikas. Teadusjaama sõbralik personal tutvustab meile uurimisjaama ning saame nautida kauneid vaateid ümbritsevatele liustikele. 

18. päev 

Merel Antarktise poole  

Scotia meri ja taevas võivad ühtviisi hallid olla, kui läänetuul Antarktika poolsaare suunas sõites vee üles klopib. Tutvustav programm laeval jätkub - kuulame loenguid pingviinide käitumisest ja liikidest, keda võime poolsaarel kohata. 

Scotia merel Antarktika poolsaare suunas liikudes võime märgata lauakujulise tipuga jäämägesid, mis võivad olla hiigelsuured – näiteks 70 kilomeetrit pikad ja 48 kilomeetrit laiad. Hämaruses võib nende jääpind lausa maana tunduda. Kui laev ületab Antarktika konvergentsi (polaarfrondi), mis on kaardil tähistatud lainelise joonega 50. ja 60. kraadi lõunalaiuse vahel, oleme ületanud bioloogilise piiri, mis eraldab Antarktikat ülejäänud maakerast. Mõnikord märgitakse seda piirkonda udude vööna, kus troopikast tulnud hoovused kohtavad külmi hoovuseid Antarktikast.  

19.-22. päev 

Antarktika poolsaar 

Maaleminek, mis lisandub eelnevalt paikapandud kavale, võib toimuda igal ajal. Ekspeditsiooni meeskond kasutab parimal viisil ära pikka päevavalguse aega. Tavaliselt on kaks maaleminekut päevas, kuid oleme alati valmis ka kavamuutusteks. Väinades võib olla rohkelt triivjääd ning jääolud määravad, kas laev saab randuda, läbida väinu, või kas saame Zodiaci paatidega maabuda. 

Kui jääolud lubavad, siis seilame Weddelli meres läbi Antarktika väina. Hiiglaslikud jäälahmakad annavad siin märku, et oleme jõudnud Antarktika poolsaare idaossa. Plaanime Brown Bluffi külastust, kus saame oma jalaga Antarktise mandrile astuda. Antarktise mandrit silmas esimesena Saaremaal sündinud Bellingshausen  28. jaanuaril 1820. aastal ning seda päeva on hakatud pidama Antarktise avastamise päevaks. Kui ilmaolud lubavad, jääme pikemaks Weddelli merele. 

Kui ilmaolud ei võimalda siseneda Weddelli merre ida poolt, seab laev kursi Elephanti saarele ning seilame Bransfieldi väina. Väin asub Lõuna-Shetlandi saarestiku ja Antarktika poolsaare vahel. Nii tekib võimalus siseneda Antarktika väina loode suunast. Gerlache’i väina lõunaosas võtavad ebamaised maastikud  hingetuks. Kui jääolud võimaldavad, siis jätkame kuni Lemaire'i kanalini. Olenevalt Drake'i väina jää- ja tormioludest seame suuna Ushuaia poole.

23.-24. päev

Drake’i väin

Seilame merel läbi Drake’i väina. Kurikuulsa Drake Passage'i läbimine on sama tähtis Antarktika kogemus kui pingviinide või jäämägede nägemine. Soodsates ilmastikutingimustes on läbiminek suhteliselt kerge, kuid hoiame merehaiguse vastased rohud käepärast, juhul kui läbipääs oma kurja kuulsust soovib kinnitada. 

Päev merel võib olla sama töine kui mõni teine kaldal. Ekspeditsioonimeeskonna liikmed jätkavad oma harivat programmi. Kuulame loenguid Lõunaookeani vaalade uurimise ajaloost ning vaatame dokumentaalfilme.

Saame veeta aega tekil suurte merelindude seltskonnas, kes meremehi juba Drake’i reisist alates läbi väina saadavad. Nüüdseks tunneme albatrossi ja tormilindu juba tiibade järgi. Alati on võimalus kogetut uuesti läbi elada, vahetades fotosid kaaslastega, kellest reisil sõbrad on saanud. Jätkuvad arutelud, et leida võimalusi, kuidas me - nüüd uutmoodi mõtlevad polaarsaadikud - saame Antarktika säilimisele kaasa aidata. 

25. päev  

Ushuaia - Buenos Aires

Saabume Ushuaia sadamasse. Hommikusöök laevas, hüvastijätt. Transfeer laevalt lennujaama.

Lend AR1879 Ushuaia-Buenos Aires 13.10-16.30

Saabume Buenos Airese lennujaama, transfeer hotelli.

Buenos Aires - laiutav metropol, mis särab Río de la Platalt peegelduvates päikesekiirtes, on koduks enam kui kolmandikule Argentiina elanikkonnast. Argentiina pealinnas elab ligi 3 miljonit inimest, ent koos ümbritseva metropoliitse piirkonnaga küündib number 13 miljonini. 1580. aastal rajatud Buenos Aires on tänaseks üks suurimaid linnu Lõuna-Ameerikas. See on linn, mis kunagi ei maga. Siinsed ööpäeva-ringsed vaatamisväärsused suudavad alati esmakülastajaid üllatada ja õhku ahmima panna ning siinsed naudingud meelitavad ikka ja üha uuesti linna naasma.

Linna nimi bueno (hea) ja aire (õhk) viitab heale kliimale. Linnaelanikud porteños (nii kutsuvad ennast kohalikud) segavad ilma suurema pingutuseta Lõuna-Ameerika värve, rütme ja vürtse euroopaliku elegantsi, stiili ja väljapeetuse ning Põhja-Ameerika majanduse ja kaubanduslike ambitsioonidega. Samas hoiavad porteños alles oma ehtsat Argentiina kultuuri, keelt, muusikat ja tantsu. Tango on siin kõikjal. Tango ei ela mitte üksnes tantsuetendustes nähtavate elukutseliste tantsijate keerukates liigutustes, või populaarsel San Telmo antiigiturul, vaid ka väga erinevatest eluvaldkondadest pärit paarikeste sensuaalsetes õõtsutustes linna paljudes milongades. Kõiki ühendab kirg muusika vastu.

Nädalavahetusel kajavad linna tänavatel erinevad meloodiad: San Telmo kuulsatel lettidel antiik ja pudi-padi, La Bocas ja Caminitos erksavärviliste seinte äärde kogunevad kunstnikud, Recoleta väljak täitub kästitöölettidest, Matadero turul esitavad kohalikud grupid oma kodukandi laule ja gauchod oma ratsutamisoskusi. Kunstisõprade jaoks on Buenos Aireses 57 muuseumi, kus on peidus nii mandri parimad erakogud kui ka kohalikku pärimust ja traditsioone kajastavad esemed - alates hõbenikerdistega mate pottidest kuni 19. sajandi moeröögatusteni. Suursugust Colóni teatrit hinnatakse üle kogu maailma üheks tasakaalustatuima akustikaga ooperimajaks, mis on just eriti oluline klassikalise muusika mängimiseks. Siinsetes teatrites, kirikutes ja kontserdisaalides on väga lai valik erinevaid koori-, orkestri- ja kammermuusika kontserte.

Toidukorrad: hommikusöök
Majutus: Buenos Aires Intersur Recoleta hotell 4*

26. päev

Buenos Aires

Reipate jalutajate jaoks on Buenos Aires ideaalne paik. Ajaloolise Plaza de Mayo väljakul domineerib lõhekarva Casa Rosada valitsushoone, mille rõdult kõneles Eva Perón sütitavalt oma rahvale. Väljakul püüavad pilku veel Nación Bank, Katedraal ja ajalooline parlamendihoone. Avenida de Mayo'd mööda jalutades möödume juugendi stiilis Café Tortonist, kuhu siiani koguneb linna intellektuaalne eliit kohvi jooma. Üheksanda Juuli avenüüd mööda jõuame monumentaalse Kongressi paleeni. Santa Fe glamuurne ostlemistänav viib ajaloolise Recoleta kalmistu piirkonnani.

Õhtul vaatame tangoetendust koos õhtusöögiga kuulsas El Abasto piirkonnas asuvas Esquina Carlos Gardel tangoklubis. Carlos Gardel kasvas üles El Abasto piirkonnas ning temast on saanud argentiinlaste jaoks tõeline tangoiidol. 

Toidukorrad: hommikusöök, õhtusöök
Majutus: Buenos Aires Intersur Recoleta hotell 4*

27. päev

Buenos Aires - Frankfurt

Vaba hommikupoolik. Päraslõunal sõidame lennujaama. 

Lend LH511 Buenos Aires-Frankfurt 18.05-11.20+1

28. päev

Frankfurt - Tallinn 

Lend LH882 Frankfurt-Tallinn 13.30-16.50



Reisi hind:

13600 € koht neljases kajutis /Quadruple Porthole/ - kõik kohad broneeritud
16400 € kahene väikese aknaga kajut /twin porthole/ - saadavus 4 kajutit
17100 € kahene aknaga kajut /twin window/ - saadavus 2 kajutit
18250 € kahene aknaga deluxe kajut /twin deluxe/- saadavus 1 kajut
19650 € kahene superior kajut /twin superior/ - saadavus 1 kajut

Hinnad on ühe reisija kohta.

Ekspeditsiooni hinna sees:

  • ekspeditsiooniporgamm Antarktikas: zodiaagisõidud, maabumised, loengud ja muud tegevused
  • majutus laeval teie poolt valitud kajutis
  • kummikud laeval (laevalt väljumiseks)
  • toitlustus laevas - kolm söögikorda päevas, tee ja kohv 24h
  • ekspertide ja reisijuhi teenused laeval
  • digitaalne reisiblogi reisi lõpus
  • Albion Reiside reisijuht alates Tallinnast

Maismaapakett - lisandub ekspeditsiooni hinnale:

  • lennupiletid Tallinn-Buenos Aires-Ushuaia-Buenos Aires-Tallinn
  • reisiprogramm vastavalt kirjeldusele
  • majutus Buenos Airese kesklinnas 4* hotellis
  • toitlustus vastavalt reisikirjeldusele
  • maismaapaketi ja lendude hinnaklass 3750 € - see lisandub ekspeditsiooni hinnale

Lisatasu eest:

  • kohustuslik reisikindlustus - meditsiiniabi minimaalselt 150 000 eurot ja peab katma Antarktikast evakueerimise kulud
  • soovi korral majutus üheses hotellitoas Buenos Aireses ja Ushuaias 500 eurot

Tasumine

  • koha kinnituseks on ettemaks 20% ekspeditsiooni maksumusest, mis tuleb tasuda pärast reisi broneerimist - Albion saadab arve
  • ekspeditsiooni ülejäänud osa tuleb tasuda hiljemalt 13.09.2021 - Albion saadab arve
  • maismaapaketi ja lendude eest tasumine:
    a) 1. veebruariks 2021 esimene ettemaks 500€
    b) 1. juuliks 2021 teine ettemaks 500€
    c) 13. septembriks lõppsumma

Tühistamine reisija poolt

  • ekspeditsiooni ettemaks 20% ei kuulu tagastamisele
  • maismaapaketi ja lendude ettemaksu tagastamine:
    a) kui tühistada reis enne 1. juulit 2021, siis tagastame ettemaksust 300€
    b) kui tühistada reis alates 2. juulist 2021, siis ettemaksu ei tagastata

Reisiprogramm

Reisikorraldajana anname endast parima, et reis toimuks täpselt nii nagu lubatud. Samas jätame endale õiguse teha reisiprogrammis muudatusi ja muuta majutuskohti (kindlustades seejuures võimalikult ligilähedase või parema standardi). Teeme seda juhul, kui see on meist sõltumatutel põhjustel vajalik või vältimatu. Meie programmi läbiviimine sõltub tihti ka kohalikest oludest, nagu liiklusummikud, ootamatu ilmamuutus jne. Reisijuhil õigus teha programmis muudatusi, näiteks asendades ühe külastusobjekti teisega.

Broneeri reis

Broneeringvorm

Broneeringuinfo

Antarktika

11. detsember 2021 – 7. jaanuar 2022